Hirdetési praktikák
Sokszor előfordul, hogy a hirdetési portálokon található hirdetések első látásra elriasztják vagy ellenkezőleg, azonnal figyelemfelkeltő hatást érnek el. Ebben a lépésben érdemes néhány egyszerű, de hasznos szempontot figyelembe venni a hatékonyság érdekében.
A hirdetés szövege
Amikor megnézünk egy hirdetést, a képek és általános paraméterek mellett, elolvassuk a szöveget, mint jellemzést az ingatlanról. Nincs egyértelmű szabály, hogy nagyon részletes vagy egyszerű és rövid szövegek minősülnek nyerő taktikának. Vannak, akik szívesen olvasnak minden paraméterre kiterjedő leírást, amiből eltudják dönteni, hogy tovább érdeklődnek az ingatlant illetően avagy bezárják az oldalt. A realitás, tényszerűség, megfelelően figyelemfelkeltő információk és „vízválasztó” adatok kiemelése lehet egyfajta rendező elv, hiszen akár a vevő részére, de magunk irányába is illúzió lehet, ha a pontatlan információk tovább visznek egy érdeklődést és fölösleges megtekintési körök keletkeznek, mindenki idejét pazarolva.
Fotók
Talán a leglényegesebb, a vizuális információ, hiszen hatásos eszköz egy fotó, hogy érzelmi hatást váltson ki, illetve mutassa be az ingatlanunk lényeges elemeit. Fontos e miatt, hogy a fénykép kellően tág és átfogó képet adjon vagy nagyon kifejezően mutasson be egy részletet. Komoly nehézséget okozhat a fantáziának az, ha egy szoba fotójának égisze alatt, látható egy ágy és falrészlet. Helyiséget például javasolt a bejárattól fotózni, akár panoráma képet készítve, ahol egységében látszik a terület. Ezek mellett pedig, kitérni részterületekre, például akár hibák vagy jelentősen pozitív pontok bemutatására.
Előnyök és hátrányok
Előbb-utóbb biztosan fény derül arra, hogy egy lakásnak, háznak milyen előnyei és hátrányai vannak. Ez természetesen sok esetben szubjektív, hiszen ami egy egyedülállónak nem probléma, az egy családnak már nem tolerálható paraméter. A hirdetés elsősorban figyelemfelkeltést szolgál, de mégis, szintén annak érdekében, hogy minél hatékonyabb eredményt érhessünk el a személyes találkozókat és erre fordított időt illetően, javasolt a legfőbb erények és hátrányok kiemelése, amely alapján esetleg azonnal kizárható vagy tovább lépésre javasolt az ingatlan. Noha az ingatlanok jellemzően önmagukat is kategorizálják, például egy lift nélküli házban lévő, 1 szobás lakás, nem lesz a kisgyerekes családok célpontja, mégis akár kategóriákra bontja, felsorolhatóak az ingatlan előnyei és hátrányai.
Érzelmi hatás
A tapasztalat azt mutatja, hogy két pilléren nyugszik a döntés egy ingatlan mellett vagy ellen. Egyik az objektív paramétereken alapuló racionális döntés, ami jellemző lehet például üzleti célokat szolgáló ingatlan esetében. Egy lakás, amelyet rendelőnek szánnak, erős szempont lesz az elhelyezkedés, külső jegyek, parkolás, praktikális szempontú elosztás, stb. Az otthon célú ingatlanoknál gyakran halljuk a „beleszerettem” eseményt. Itt a vevő elképzeli, hogy ott lakik, ott él, tölti a mindennapjait és a döntését inkább érzelmi alapon hozza. Itt kevésbé hangsúlyos a racionalitás és ezen szempontokat felül írják a szeretem, tetszik, jól érzem magam érzés.
Nincs egyértelmű szabály, miként lehet egyértelműen jól bemutatni egy ingatlant, de az ingatlan típusa alapján a bemutatás elmozdulhat akár egyszerűbb, lényegre törő és akár vázlatszerű esemény irányába. Azon ingatlanok esetében, ahol várhatóan emberek a mindennapi életüket élik majd, érzelmi események százai kötődnek majd, ott javasolt bemutatni azt, milyen ott élni, mik hoznak elő jó vagy akár rossz érzéseket a leendő tulajdonosból.
A hirdetés, a szövegek, fotók, előzetes adatok az eladás hatékonyságát segíthetik vagy gátolhatják, időt, energiát és pénzt optimalizálhatnak az ingatlan eladás folyamatában, ezért érdemes ennek részleteire is odafigyelni.
